Obecně:

Jedná se o silniční motocykl, který je poháněn litrovým dvouválcem do V a osy válců svírají úhel 90ti stupňů. Představena byla v 96 roce na podzimní Ifmě v Kolíně nad Rýnem, současně s podobnou Suzukou (asi TL1000). Na design si udělejte svůj názor. V Evropě je známá pod jménem FireStorm, v Americe jako SuperHawk. Na následujících obrázcích je k vidění právě verze pro amíky:

620x376 (34,0 Kb) 620x376 (36,4 Kb) 620x376 (21,0 Kb) 620x376 (33,4 Kb)
620x376 (38,1 Kb) 620x376 (26,3 Kb) 620x376 (21,0 Kb) 620x376 (20,8 Kb)
600x386 (31,7 Kb) 600x397 (39,1 Kb) 600x426 (55,3 Kb) 608x431 (78,4 Kb)

Na všech těchto fotkách je model 96. V roce 2000 byla představena nová verze VTR1000F, která se lišila např. zvětšeným objemem nádrže o 3 litry(19 litrů), menším úhlem řídítek vůči vodorovné rovině, černými brzdiči, jinými blinkry a samolepkami - viz. fotky. Mimo jiné je teď vybavena polodigitáním kokpitem a elektronickým imobilizérem. Motor prý zkousnul také nějaká "menší" zlepšení. 

250x177 (9,8 Kb) 300x240 (44,1 Kb) 300x240 (39,8 Kb) 250x315 (14,4 Kb) 300x239 (36,1 Kb)

Motor:

Co pa to žene? 4-dobý kapalinou chlazený dvouválec

Jakej svírá úhel? 90 stupňů
Rozvod 2 x OHC
Zdvihovej objem 996 cm3
Vrtání x Zdvih 98 x 66 mm
Kompresní poměr 9,4 : 1

Maximální výkon 81kW (110ořů) při 9000 ot/min

Maximální krouticí moment 96N.m při 7000 ot/min
Ventily 4 na 1 válec
Karburátory 2 x CV 48 mm
Zapalování  Elektronické
Vačkový hřídele... ...žene řeťaz

Převodové ústrojí:

Vícelamelová spojka v olejové lázni. Šestikvalt. Sekundární převod O-kroužkovým řetězem.

Podvozek:

Dvojtý páteřový rám z lehké slitiny. Přední kolo je vedeno teleskopickou vidlicou o průměru nosné trubky 41 mm s možností nastavení pružicího a tlumicího účinku. Zdvih 109 mm. Zadní kolo je uloženo v kyvce svařené z profilů z lehký slitiny, odpružené centrální tlumicí jednotkou (H.M.A.S.) s možností nastavení předpětí vnější vinuté pružiny a tlumicího účinku. Zdvih je 124 mm. Třípaprsková kola sou (jak jinak) taky z lehký slitiny. Kotoučový brzdy, vpředu dvojitá o průměru 296 mm se čtyřpístkovými třmeny, vzadu jednoduchá o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem. Co se pneumatik týče, tak vepředu je 120/70 ZR 17, vzadu 180/55 ZR 17.

Rozměry a hmotnost:

Rozvor je 1430 mm, výška sedla nad asfaltem 810 mm a světlá výška 130 mm. Suchá hmotnost činí krásnejch 192 kg.

Kdybyste ju chtěli koupit novou...:

Na konci roku 1999 stála tato kráska 299.000,- kč, v roce 1998 dokonce 325.000,-, ale co, stojí za to. Teď  stojí opět 299.000,- kč a určitě se vyplatí do ní ty prachy vrazit, protože narozdíl od modelu 98 a 99 má 19ti litrovou nádrž a polodigitální budíky!